benzingőz

Cargineering

Cargineering

A hitehagyott éjszakai sas

Jeep Renegade Night Eagle

2018. április 29. - Cargineering

 

img_20180418_194606.jpg

Frankfurti reptér, Europcar pult, sorban állás a lefoglalt bérautóért. Hozzák a nekem szánt kulcsot, látom szabvány VW, nézem a címkét: Polo. Na király, hárman leszünk rá egy hétig, volt már ilyenem több is, lelkesedni nem tudok érte, és egyszer kifogtam belőle valami beteg darabot, aminek a kis ezres szívó motorja 3.ban épphogy felbírt vinni egy emelkedőn az A8-as pályán. Finoman bepróbálkoztam az Execute VIP tagsági kártyámmal (ez itt most a dicsekvés helye), amivel elvileg két kategóriával nagyobb autót kaphatok, de állítólag minden autójuk le volt foglalva. Már épp elfogadtam, hogy akkor marad a Polo, mikor meghallottam, hogy a két mellettem lévő pultnál szintén két magyar elkezd alkudozni a bérautósokkal, hogy miből tudnának választani. Az egyik a felajánlott Polot egy Golf GTI-re szerette volna cserélni ráfizetés nélkül...a naiv kis hülyéje, de természetesen kiröhögték. Nem elég neki, hogy lyuk van a fenekén és szelel, még azt akarná, hogy kánonba nyomja Aviciitől a Wake me upot. Na ezen felbuzdulva, én is nekiálltam variálni, és így sikerült kiharcolni egy Jeep Renegade-t. Hogy ez jó döntés volt-e, arra nem tudnék egyértelműen igennel felelni, de, hogy érdekes és élvezetes az biztos.

jeep.jpg

A Renegade-ünk egy Night Eagle kiadás, ami a matt fekete kiegészítőkben köszön vissza. Ilyen például a lámpák kerete, a hűtőrács, és a típusjelzések is. Ezek mellett van még spéci '18-as kerék, és ez a sötét szín, amit szinte lehetetlen fotózni, pedig így a sok fekete kiegészítővel tényleg olyan, mint ha valami rap klipp kellékei közül került volna elő, kellő távolságból még egy maffiózó járgányának is beillene, csak ne álljon mellé egy valóban olyan X6, mert ha van mihez hasonlítani úgy már eltörpül. Az eltörpülés mondjuk viszonylagos, mert elég magas a kocsi, hozza a SUV-októl elvárt felmászást a beülés helyett, pláne ha az ülést magasra állítjuk. Én a padlón ülve szeretek vezetni, de ehhez az nem illik, és nem is támogatja, mert az én magasságommal a legalacsonyabb helyzetben szinte semmit nem látni a kocsiból. Sőt még a napellenzőt is csak pipiskedve tudtam így lehajtani.

img_20180420_141700.jpg

Amúgy rengeteg időt szenteltek a dizájnerek olyan dolgoknak amik semmibe sem kerülnek de megfűszerezik az autó használatát. Ilyen a mindenhol visszaköszönő Jeep hűtőrács motívum. Ez van az üléstől kezdve a műszerfalon át, szinte az összes nagyobb fröccsöntött műanyag elemen, még a csomagtartó ajtó belső oldalára is jutott. Hasonló poén a tanksapka melletti műanyagban lakó pók, aki még köszön is nekünk (Ciao Baby!). Sajnos elég gyakran vissza is kell neki köszönnünk, ugyanis ezzel a régi 1.6-os szívó benzinessel rettentő sokat fogyaszt a kocsi. Túlnyomó részt autópályán és főúton használva is 9.6 literre jött ki a fogyasztása.Úgy, hogy bár sok korlátozás nélküli szakasz volt a pályán, óra szerint 140-150 közt mentünk vele ahol lehetett.

jeep3.jpg

A többi gegnek is megvan a maguk szerepe, nyugodtan kereshetünk újakat bent az utastérben, amíg arra várunk, hogy felgyorsuljunk mondjuk 90 ről 130. Bőven lesz időnk megmosolyogni a szélvédő fekete keretében felfele menő Willis Jeepet, vagy az indító gomb köré írt feliratot, miszerint kezdjük a kalandot! Sajnos ezzel a motorral egy olyan rutin feladat is kihívás, hogy 120-nál be akarunk sorolni az autópálya belső sávjába, ugyanis egy igen nagy hézagot kell megvárni vele, ha nem akarunk egy szép adag villogást a tarkónkba kapni, mert a mögöttünk jövő azt hiszi elaludtunk, holott mi teljes erővel a padlónak szegezzük épp a gázpedált.

jeep2.jpg

Igazából nagyon szerethető autó a Renegade de kell bele egy rendes dízelmotor mert ezzel így megkeseríti az ember dolgát, ha el kell hagyni a várost, vagy egy két dombot is le kell tudnunk utunk során.

A bérlés vége felé jutott eszembe, hogy a visszautasított Polo már a legújabb generációs lett volna. Ezt akkor egy kicsit bántam, mert kíváncsi lettem volna rá, de az biztos, hogy arról az autóról egy sort sem lehetett volna írni, mert a Renegade-del ellentétben az nélkülöz minden egyéniséget. Ettől még egy jó autó, de abban egy rossz motort nem lehet megbocsájtani, míg a Jeepnek ezt az 1.6-osát rengeteg dologgal próbálja feledtetni a Renegade, amik miatt még sem lesz keserű az ember szájíze. Más kérdés, hogy ha mondjuk a két literes dízellel és automata váltóval kívánjuk meg, akkor már 9.8 milliónál tart az autó, ami azért rengetek egy igazából kiskategóriás megoldásokat alkalmazó gépért.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cargineering.blog.hu/api/trackback/id/tr9513879106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.05.02. 11:58:44

miért kéne bele erősebb dízelmotor, amikor a trend az, hogy végre megszabaduljunk a rákkeltő dízelektől? inkább egy jó hibridhajtás kéne bele, vagy egy erős 150 ló feletti benzines.

Cargineering 2018.05.03. 00:13:08

Tőlem behelyettesítheted a rendes dízelmotort egy erősebb benzinesre is, de ismerem ezt a kocsit 170 lovas dízellel és automatával, ahhoz képest ez az 1.6 szívó benzin egy talicska.
De amúgy ne gondold, hogy a modern benzines motor beszívja a sok dízel által kipufogott NOx-et és illatos hegyi levegőt csinál belőle . A hibrid akár jó is lehetne, de a Chrysler és a Fiat polcain egyenlőre nincs ilyen leakasztható technika.
süti beállítások módosítása