benzingőz

Cargineering

Cargineering

Majális gumifüsttel, Verstappenel és Besenyei Péterrel

A Nagy futam

2018. május 07. - Cargineering

 

img_20180501_125213_002.jpg

Lassan már hagyomány, hogy ha május elseje, akkor Nagy futam. Még vagy 5-6 évvel ezelőtt voltam először, ahhoz képest azért sokat változott a rendezvény, de a lényeg maradt: hadd lásson a nép a "legbelebb" belvárosban versenyautókat, hadd remegjenek az üvegek a tiltáson forgatott, nyitott kipufogós gépektől. És persze az egész végén a légi parádé, Besenyei Péterrel és az ő szokásos Lánchíd alatti átrepülésével.

Talán nem a véletlen műve, ha az ember érez némi párhuzamot a régi római hagyománnyal, de szerintem még mindig sokkal jobb egy ilyenfajta cirkusz, mint a korábbi május elsejék politikai pártok által szervezett programjai, ahol általában a többiek hasonló rendezvényét szidták. Egyedül egy dolog hiányzott nekem a régi majálisokból, az pedig az ökörsütés. Nagyon szívesen néztem volna, ahogy Timo Glock pörgeti a DTM-es BMW-jét, miközben a jó kis sült ökröt cuppogtatom két pofára. Na mindegy, talán majd jövőre. Viszont a biztonság látványosan sokat javult a pár évvel korábbi rendezvényhez képest. Akkor egy darab fém rács választott el a padkán ülve a félig keresztbe csúszó, és gumidarabokat szóró versenyautóktól. Ezzel szemben most már dupla kordon védi a nézőket, az egyik állítólag ráadásul vízzel teli.

Hétfőn a Bazilika mögötti lezárt útszakaszon lehetett megnézni a versenyautókat, igaz sajnos csak állva, kordonnal elzárva. Belefért volna egy-két beindítás, és gázfröccs, nekem legalább is mindenképp, de megértem, ha az ott lakók miatt ezt nem erőltették. Azért így is akadt hallgatni való, a DTM-es Audit  és az OXXO versenykamiont beindították egyszer míg ott voltam. Ha már versenykamion, természetesen kint volna a Tankpool24 csapata is, lehetett fotózkodni Kiss Norbival.

img_20180430_115432.jpg

Hatalmas standdal képviseltette magát a Zengő motorsport is, már Cupra maszkkal a Leonok orrán a Seat helyett. Három nagy monitor előtt pedig szimulátoron próbálhatta ki a tudását az akinek sikerült átkerülnie a lezárt sátor belsejébe.
img_20180430_114234.jpg

A legnagyobb érdeklődés a Red Bull Racing standját övezte, ahol nagy nyugodtan készítették fel a szerelők a 2012-es Forma1-es bajnok autót a vasárnapi városi bemutatóra. Érdekes volt látni, mi, hogy lakik a burkolatok alatt. Azt a kipufogó leömlőt bármikor kiakasztanám a nappalim falára, mint iparművészeti alkotást.

img_20180430_115637.jpg

A versenyautók mellett voltak old timerek is, Porsche 356, Opel GT, Ferrari Mondial, 6-os BMW, valamint egy igazi ritkaság, egy Bitter CD is (ebből kevesebb, mint 400-at gyártottak összesen). Nekem a személyes kedvencem a Skoda 130RS rally autó volt.

img_20180430_115111.jpg

Kedden aztán jött a lényeg, és a különböző versenyágak gépei köröztek a belvárosban kijelölt pályán és égették a gumikat. Én idén inkább a légi bemutatóra koncentráltam, azt még sosem sikerült megnéznem a városban. Most viszont egy nagyon jó helyet találtam az Erzsébet hídon, onnan el sem mozdultam 2 órán át, de egy pillanatig sem unatkoztam. Kezdődött Besenyei Péter repülésével, amit még nézni is fájt, hogy vajon hány G-s gyorsulásokat él át a negyed órás bemutatója alatt. Aztán hasonlóan hajmeresztő volt a helikopteres műrepülő bemutató is, de a legfélelmetesebb számok azok voltak, ahol kötelékben repültek, mindegy hogy régi "goldtimer" gépekkel, vagy modern műrepülőkkel, a tömegben egyszerre akadt bent a szó egy-egy szűkös manőver közben. De a legtöbben a Wizz Air-es Airbus A321-es repülésére voltak kíváncsiak. Tényleg szürreális látvány, ahogy egy ekkora gép áthúz a Duna felett ilyen alacsonyan. Sem a gép, sem a város nem erre van tervezve, talán pont ezért ilyen látványos.

img_20180501_152648_burst002.jpg

Igaz a rendezvény miatt rengetek lezárás volt a városban, ami megkeserítette a hosszú hétvégén autózni akarókat, de okos tervezéssel és közlekedési eszköz választással minimálisra lehetett csökkenteni a bosszankodást, és az egész Nagy futam által nyújtott élmény ennyi kompromisszumot mindenképpen megért.

A végére még pár képet csatolok:

img_20180430_122348.jpg

img_20180430_120439.jpg

img_20180430_121633.jpg

img_20180430_115843.jpg

img_20180430_115759.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cargineering.blog.hu/api/trackback/id/tr2213894806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása