benzingőz

Cargineering

Cargineering

VW Up!, mint limuzin? Mit tud a Mol Limo

2018. április 10. - Cargineering

mollimo_06.jpg

Már korábban regisztráltam, mikor még érvényes volt a bevezető kedvezmény, és kvázi ingyen lehetett megcsinálni, de a kipróbálásig csak most jutottam el.
Ebben az is közrejátszott, hogy a bankkártyám is új lett közben, és mikor először akartam megadni az új adatait, egyszerűen nem találtam, hogy hol lehetne.
Mérnök révén, meg amúgy sem lehetek ennyire béna, második nekifutásra csak meglett a megfelelő menü, így már vártam az alkalmat, hogy teszteljem a kis VW-t.

Múlt héten aztán el is jött az alkalom, egy régi barátom szervezett egy munkavacsorát egyik kollegájával, amire direkt BKV-val érkeztem, számítva arra, hogy muszáj lesz meginni pár sört. Ez minden különösebb ok nélkül elmaradt, így a hazajutás nyitott kérdés lett, amire rátett még egy lapáttal a nem járó M3-as metró. Így mivel haveromnak már nagyon szüksége lett volna egy wc-re, így hírtelen eszembe jutott, hogy csak meg kéne nézni a Mol Limo appot, áll-e a közelben egy vihető kocsi. Kiválasztva a legközelebb állót, le is foglaltam, melyet így nekünk tart fent pár percig a rendszer.

limo.jpg

400 m séta árán, már ott is voltunk az Up! mellett. A következő lépés, hogy sérülést kell keresni a kocsin, mivel ezen nem volt semmi, így tovább léptem és már nyílt is a központi zár. Eddig minden nagyon flottul ment, csak be kellett vágódni, kivenni a kesztyűtartóból a kulcsot és tűz! Elméletben! A gyakorlat kicsit mást mutat, mert ez a benzines változat a meglehetősen lassú robotváltóval, nem csinál a Limobol egy sportkocsit. Pedig már egyszer utaztam e-Up!-ban, ami rendesen meg tud indulni, szívesen vezettem is volna, de talán majd legközelebb. Kapásból az indulásnál ér a meglepetés, hogy hiába automata, D-ben és R-ben lelépve a fékről, nem kezd el kúszni a kocsi. Semmi baj, kis gáz és lehet simán manőverezni, csak hogy a kis gázra sem mozdul meg. Elég mélyre kell nyomni a pedált, némi mozgásért, de akkor meg hirtelen megindul, szóval a parkolást nem könnyíti meg ezzel, pedig a méretei pont ilyen városi hozom-viszem, bármilyen lyukban otthagyom kocsinak determinálják.

Az applikáció egyik hiányossága, hogy menet közben nem lehet kinyerni, hogy mennyin áll a számláló, kvázi a taxi óra hiányzik. Ellenben az nagyon jó, hogy a zónát elhagyva bemondja a kocsi, hogy nyugodtan menjünk tovább, de letenni csak zónán belül fogjuk tudni. Ez annyiból ért váratlanul, hogy azt hittem a Nagy Lajos király útja a zónahatár, aztán a Mexikói út mellett elrepesztve szólt a kocsi, hogy kimentem a zónából. Gyors fék, visszafordulás, és pár méter után megint jött az üzenet, hogy zónán belül vagyok. Volt is egy parkolóhely, lassítottam, hogy farral beálljak, de ahogy tolatni kezdtem újra rákezdett, hogy kimentem a zónából. Szóval a zónahatárt valahogy nem a GPS-ekre jellemző pontossággal érzékeli, de sebaj, a P+R parkolóban le tudtam rakni. A kulcsot visszahajítottam a kesztyűtartóba, és már zártam volna is le az utat az appon, de hibát jelzett a cucc, hogy nem érzi a kulcsot. És igaza volt, mert nem elég bedobni, van ott egy kis világító doboz, amibe be kell dugni a kulcstartón lévő érzékelőt. Ezek után újra be akartam fejezni az utat, de ismét hibaüzenetet kaptam, hogy próbáljam újra. Ezt megismételte 3x, ekkor már a gugliban az ügyfélszolgálat számát kerestem, míg végül elfogadta, hogy vége az útnak és kiállította a számlát.

screenshot_2018-04-09-21-24-06.png

A végső sokk ekkor ért, ami mondjuk teljesen a saját magam hülyesége, hogy a fejben kalkulált árhoz képest dupla annyi pénzt kért tőlem a rendszer. A hiba onnan jött, hogy taxis fejjel gondolkoztam, és a kocsi oldalán naggyal virító 66 Ft-ot úgy értelmeztem, hogy km-enként értendő. A valóságban viszont 66 Ft/perc az egység. Így lett a 14 km-es, ám 31 percig tartó út végén (ami után még át kellett szállnom a 74-es trolira is) a fizetendő összeg 2046 Ft. Az elvet nem igazán értem, ez így pont, hogy gyorshajtásra ösztönöz. Bevallom voltak szakaszok, ahol kicsit gyorsabban mentem a megengedettnél, de végig ott volt bennem, hogy vajon a rendszer naplózza-e, hogy hol mennyivel megyek? Elsősorban nem arra gondolok, hogy majd ez alapján levél érkezne a Szombathelyi Rendőrkapitányságról egy szép csekkel, csak, hogy mondjuk a következő lépésben majd személyre szabva lesz-e megállapítva a fuvardíj, az alapján, hogy ki milyen stílusban vezet, mennyire tartja be a sebességhatárokat. Ha semmi naplózás nincs ilyen téren, valamint az elszámolás ugye perc alapú, akkor nem tudom, mi ösztönözné a felhasználót arra, hogy ne padlógázon, a sávok közt cikázva igyekezzen a Limoval a célja felé.

Apropó Limo. Valaki megmondhatná, honnan a név, mikor a jármű, az újonnan nálunk kapható 5 ajtós autók közül a legkisebb. Tehát nem a méretből fakad a név, de abból sem jöhet, hogy mint minden rendes limót, ezt is sofőr kéne, hogy hajtsa, de ugye ennek pont az a lényege, hogy te vagy a sofőr. Na mindegy, Limo és kész. Összességében a belvárosban (értsd zónán belül) elugrani valahova, nagyon kényelmes, pláne este, amikor már ritkább a tömegközlekedés is, de amint a forgalom kicsit is belassul, tetemesen drágább lesz a utazás ezzel, mint venni mondjuk 2 vagy 3 BKV jegyet. Én a saját autót még tuti nem adnám fel ezért a lehetőségért cserébe. Arról nem is beszélve, hogy ebben a benzines változatban nem volt klíma! 2018-ban. Ezzel azért így nem sokkal lesz kellemesebb nyáron a dugóban állni, mint ülni a szintén forró és izzasztó buszon vagy metrón.

img_20180405_221755.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://cargineering.blog.hu/api/trackback/id/tr713821768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása