benzingőz

Cargineering

Cargineering

Köcsög BMW-s lettem

Párszor már fel akartam gyújtani, de amúgy imádom (Első rész)

2016. július 24. - Cargineering

13617441_1440766875948980_1279413146_n.jpg
Mindig is tudtam, hogy hátsó kerekes autó kell! Hogy honnan? Jó kérdés, talán a sok gokartos élmény miatt, vagy a gyakran hajtott RC autók miatt, és a szomszédban lakó barátom Lada mániája is ezt erősítette bennem.

Így történt, hogy a heteken át tartó E30 nézegetés (szigorúan neten, egyet sem élőben) után 2 nap alatt vettem egy 2105-ös Ladát.

Szerelem volt első látásra, de inkább csak a hangulat miatt, meg a hallott storyk miatt, hogy ezt így meg úgy el lehet rúgni keresztbe...az első út inkább volt félelemmel teli, mint élvezettel...zabszem a seggben, hogy a szervo nélküli kormánnyal a szűk utcákban, hogy fogom tudni elmanőverezni. De megoldottam, és jöhetett a Debrecen- Pest táv az M3-ason. Akkor gyűlöltem meg a gyárinál hangosabb kipufogókat egy életre.

ÉS most snitt (mert a ladás egy ganz andere story lenne) azon kapom magam, hogy végzek a BME-n az MSC-vel és előttem az élet. Ez egy nagyon jó alap arra, hogy jogosnak érezzem meglepni magam valami modernebb technikával. Így „tanulva” a Ladás hibámból ismételten az első megnézett autót vettem meg.

13598813_1440766609282340_1123388290_n.jpg

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy már a hahu-s kisképek alapján tudtam melyik hirdetésre érdemes egyáltalán kattintani. Ezért is siklottam el minimum 3x a későbbi kocsim hirdetése felet. Bár nem hiszem, hogy egy, magára valamit is adó, e36-okat nézegető felebarátom rákattintott volna a kinyitott motorteret ábrázoló képre, amit egy ocsmány sportlégszűrő uralt. De az akkori munkahelyemen amúgy is kötelesség volt az autós újságok tartalmának ismerete, valamint a használt autó piachoz konyítás, így munkaidőben az unalom elűzése végett csak megnyitottam a hirdetést....láss csodát a többi képen egy totál gyárinak tűnő 320i BMW volt. Fekete combtámaszos bőrülés, napfénytető (nepper szlenggel: sibeda), digitklíma (kétzónás), ülésfűtés és '97 12. havi évjárat. Mindez, írd és mond 690.000 jó magyar forintért hirdetve. Laikusoknak elmondom, hogy ez olyan 2 kilóval volt a többi hasonló gép ára alatt (igaz a használt BMW hirdetőknek sokszor közük sincs a valósághoz...a kék fehér propeller gyakran vezet realitásérzék vesztéshez az árképzésnél), ja és a slusszpoén, hogy Debrecenben volt az autó, ahol én is hétvégente tartózkodom.

Egy szó, mint száz szombat este ott álltam a kerekestelepi családi ház pincéjénél, és ahogy kinyílt a garázsajtó, én már láttam magam, ahogy napszemcsiben, elhúzott napfénytetővel és a barátokkal, párommal csapatunk le Almádi felé, távolban a délibábos Balatonnal...(ez meg is történt csak az utolsó 30 km kötélen lett abszolválva, de erről majd máskor). Szóval próbaút, elájulás, egy hét szervezkedés, ismerős vizsgasoron átnézetés, majd 650-re való lealkudás után büszkén feszítettem a forgalomból ideiglenesen kivont 17 éves kiszolgált deutschen Autbahnbomberben.

Szóval egy köcsög BMW-s lettem. Persze az első két hónapban alig nyomtam neki, mert olyan hangos kipuf volt rajra, hogy egyszerűen nem bírtam. Autópályán agyzsibbasztó volt. Miután kapott egy utángyártottat beköszöntött a Zen az életemben, ja és kb. 1 literrel nőtt a fogyasztás miután elmúlt az akusztikus kontroll a jobb lábamról.

Pár szót a BMW-s köcsög sztereotípiáról:

 Imádom a: BMW-m van feszítek, szétfolyok az ülésben, bárkinek a seggében hajtok 10 centire, levillogom, bömböltetem a díjöndissönt, felkapcsolt kínai angel eyesal búgatom a belvárosi parkolóban, pufimellényben Air-Maxban pózolok előtte...majd nagyokat nézek a vizsgán, mikor a tenyérnyi lyukak miatt a küszöbön meg a taposón és a szétrohadt futómű bekötési pontok miatt megkúrnak szárazon, valamint a Ladákat megszégyenítő emissziós értékek miatt...a hátsó lámpában fél éve nem ég a fék lámpa a bal oldalon de a többi gyökér tesze -tosza nyúlbéla találja ki, hogy én mit akarok, hiszen M-rendszámos 800 Euros béjemvém van! - életérzést.

Mivan? Mit mondtál? Hogy ez egy régi lefingott szar? Háá hülye vagy? Az új a szar, azt már 100ezer km-re csinálják, meg már elöl kapar, meg  mind ugyanúgy néz ki, meg tele van elektronikával. Ez apám, ez még autó, ezért én beállhatok keresztbe a roki helyre. Lámpánál beáll mellém a vadiúj 320d. Megkínálom pár gázfröccsel, hogy tudja hol a helye a vén építész köcsögének, az ilyennek minek egyáltalán bömbi? Elég lett volna neki egy Mondeo, úgy sem rúgja el a büdös életben neki.

De nem baj, a lényeg, hogy meglegyenek az utángyártott kristálylámpák, össze vissza széttört koptatójú M- lökösök, a nagykidürgő, mert hát legalább hangja legyen a 316i-nek ha már nem megy de cserébe zabál rendesen. Lehetőleg füstözze is össze az egész hátulját, nem baj legalább nem látszik a csipa a csomagtér tető szélén.

A beltéreben is vannak ám igények: rápopszegecselt alu pedálok, racsingos kormányvédő mert a gyári bőr már darabokban hiányzik az amúgy (állítólag) csak 124 ezer km-t futott kocsiról, meg a váltógomb is valami sárkányfejes piros cérnával vart ocsmányság legyen. Ja a futás természetesen azért ilyen kevés mert németből van, de azok is csak eladni vették a svájci nyugdíjas orvostól akinek ez csak a gyűjteménye utolsó tagja volt, csak a templomba ment vele, de oda is csak karácsonykor az éjféli misére...

Szóval nem akarok általánosítani, de sok hasonló BMW-s miatt nem túl jó az öregebb BMW-k megítélése.

A konkrét kocsiról bővebben a következő részben olvashattok, addigra a km órája is átfordul a 300 ezredik km-en.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cargineering.blog.hu/api/trackback/id/tr268911668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.02.03. 16:22:03

jó írás
miért nem irod tovább a blogot?
süti beállítások módosítása